با یاد و تمنای یاری از پروردگار و تمام اهل درستی و نیکی و حق و عدالت با عقاید و آیین های گوناگون 

خلقت بشر به سببِ خوبی است ، به سختی نباید عادت داشت 

متأسفانه خیلی از انسانهای فهمیده که به قضاوت عادت دارن ، در سطحی بالا از کمالاتِ ذهنی و آشنا به اصول خلقت ، موضوعی رو مبنای همیشگیِ اندیشه هاشون قرار میدن که سرنوشت و اوضاعو حالات یک شخص به دلیل بدی و ناعادل بودنِ خودش ‌و بازگشتِ اعمالشه ! بنظرم لازمه سرگذشت خیلی اشخاص رو در طول تاریخ بیاد بیاریم که در اوج عدالت و با اینکه منجی های بزرگی بودن ، شدیداً مورد ظلم قرار گرفتن و اگر هم زیاد به این نکته اشاره کنیم ، میگن شما مگه به قانون عدالت خدا و خدایان باور ندارید ؟ اونه که می‌تونه بندهاشو پناه بده و یه نوع بی اعتنایی و یا قضاوت ناعادلانه ای رو مشاهده میکنیم که متکی به استدلال و منطقه و گفته میشه که این حتماً حکمتی داره و بزرگتر از ماها هستن که میتونن مواجه ای صحیح داشته باشند و اونا چیزیو می‌دونن که ما نمیدونیم و به همین سادگی نسبت به ناحقی و اونچه که نادرسته قضاوت و بی اعتنایی و تصمیم گیری میشه و یادمون می‌ره که در طول تاریخ چقدر ظلم ها شده و عواملش فکر میکردن کاره درست رو انجام میدن ، بخاطرش توجیه و دلیل هم می آوردن و قطعاً خیلیا هم موافقشون میشدن . البته همیشه اینطور نیست ، گاهی بازگشت اعمالِ یک شخصه ، گاهی حکمتی حقیقی وجود داره ولی در کل من تمام این مطالب رو این باب نوشتم که ما انسانها به سببِ جاودانگی در خوبی ، لذت ، آسایش ، رفاه و سلامتی آفریده شدیم و نباید به سختی عادت کنیمو باهاش مشکل نداشته باشیم و شاید دلیل قربانی شدنِ بسیاری در طول تاریخ به سببِ همین بی اعتنایی ها بوده . متأسفانه بنده در گذشته به اینچونین مطالبی یادآور شدم و احساس کردم مواقعی موجب ایجادِ نوعی هجمه و خشم میشه و مخاطب مستقیم می‌ره سراغِ مواجه بر اساس همون قضاوت ها و اندیشه هایی که بهشون معتقد بوده و فقط خاصیتِ جرقه زدن و یا تشدید کردن داشته ، یا از اون سمت به سمتِ دیگه ، یا بالعکسش و یا چند جانب نسبت به هم و به اصلِ قضیه که آقا ما باید اول اندیشه و قضاوتمون رو بررسی و اگر لازمه اصلاح کنیم ، کمترین توجه شده و از بارزترین نشونه هاش به عنوان مثال عدمِ وجودِ رسانه هاییه که بنده در طول مطالب بسیار بهش اشاره داشتم و تازه بعد از اونکه مباحثه و بررسی میشه متوجه میشیم که چقدر از قضاوتهامون ناصحیح و سطحی بوده . بنده به دلیل حساسیت فراوان باید مجدد تأکید کنم که منظور تمام قضاوت ها و قضاوتگران نیست ، موضوع اون موارد و بخشی از تفکراته که می‌تونه وسیع هم باشه .