نکاتِ بسیار مُهم پیش از دعوت و مطالعه ی کتاب های تورات ، زبور ، انجیل و قُرآن
- نکته ی بسیار مُهم که پیش از دعوت بَر مطالعه ی این کُتُب یادآور میشوم توجه بَر اهمیتِ تحقیق و پژوهش گرا بودن و اهلِ دانش بودن است و اگر این کُتُب صحیح خوانده بشود در حقیقت بابِ مُهمِ راهگشایی است که بَر علم و دانش و کار و فعالیت و سازندگی و صُلح و عدل و حق میگرایاند و در خصوص چرایی مطالعه ی این مُتون و کتاب ها و اهمیتِ این موضوع یادآور میشوم که همانا خالق دستگاه و وسیله ای به منظورِ آشنایی و کاربُرد هایِ این وسیله دفترچه ی راهنمایی را تهیه میدارد ، جهتِ آشنایی با عالم و مخلوق و روش هایی که به منظورِ موفقیت بسیار لازم است و میبایست هر بَشَر بَر این متون علمی صحیح یابد تا دریابد که چطور در عالم میتوان موفق شُد .
- نکته ی بسیار بسیارِ مُهمِ دیگر که اغلب نه فقط سببِ بی توجی بَر این کتاب ها ، بلکه سببِ مخالفت بَر این متون میگردد ؛ توجه بَر این نکته ی مُهمِ آیاتِ مُحکمات و آیاتِ متشابه است بنابراین بسیار یادآور گَردید که مثال اگر کتابت شده که تازیانه بزنید ، این فقط متشابه است و همانا در آیات یادآور گَردیده آنها که در دلشان بیماری است از متشابهات پیروی میکنند و عواملی اینچونی سببِ جدایی و فاصله های بسیاری از اهالیِ اهلِ دانش از این کتاب ها گَردیده چرا پنداشته میشود که اشخاصی که اداعایی بَر خداپرست بودن و تصدیقِ این کُتُب داشته اند پس خویش را ملزم میدانند که تازیانه بَر دست بگیرند !!! خیر هرگز چونین نیست و همانا یادآور گَردید توجه بَر متشابهات و مُحکمات بسیار و بسیار مُهم است و اما چون پرسیده میشود که فایده ی این آیاتِ متشابه چه است پس یادآور گَردید که هرگز نمیتوانید کلمات را از هم جدا کُنید و بسیار بَر اهمیتِ وجودِ تمامِ کلمات یادآور گَردید . و یادآور گَردید که اگر حقیقتِ خداپرستی و تفاوتِ بَشَر ، انسان و دیگرِ موجودات و تعقل را دریابید ، فقط از این کلمات و متون الهام گرفته و مثال از همان آیاتِ تازیانه الهام و الگو گرفته پس شخصی که در ظلم و ستم بَر دیگران از حُدود میگزراند را به جریمه ای که متناسبِ اوضاع و زمانه های گوناگون است سزاوار میدانید که یافتنِ این اصل ها و قوانین فقط از طریقِ تعقل که لازمه ی آن تحقیق و پژوهش و آزمایش و دانش است حاصل میگردد .
- با توجه به اینکه این متون به دو زبانِ عِبری و عَرَبی نوشته شده و ترجمه هایی از این مُتون موجود است ؛ در این خصوص یادآور میشوم که هرگز به ترجمه های موجود اکتفا نکنید و البته این به منظورِ کذب و اشتباه بودنِ آنها نیست بلکه به این منظور یادآور و تاکید میگردد که در حقیقت هرگز بدونِ اینکه خود این مُتون را با استفاده از لغت نامه ها و مترجم های موجود مورد تحقیق قرار ندهید ، " هرگز اصل هایی بسیار مُهم و واجب که لازمه ی زیستن است را درنمیابید " چرا که توجه و عمیق شدن بَر مفهومِ دقیق و صحیحِ یکایکِ کلمات و حتی حروف صدا دار بسیار مُهم است .
مراجعی به منظورِ تحقیق و تفهیم معانیِ کلمات :
Almaany
جدول ها و قواعد عربی به فارسی (نمایش و بزرگنمایی)
- توجه به ریشه ی کلمات و قواعدِ ساده ی زبانِ عربی که معنیِ صحیح و دقیقِ کلمه را بیان میکند . مثال : فعل : انجام دادن و فاعل : انجام دهنده . بنابراین آن گاه که با کلمه ی " أَصْلَحُوا " مواجه میشویم ؛ جویا و یادآورِ ریشه ی کلمه که صلح است میشویم .
- توجه به حروفِ صدا دار (اعراب تنوین و فتحه و ...) که نشانه های بسیار مُهمی ، بخصوص در هنگامِ مُعرفیِ معانیِ و مفهومِ جملات دارند . مثال فَعَلَ به معنیِ انجام دادن و باز و مرتبط و واسبته است و فَعَلٌ چون در انتهای کلمه از " ٌ " استفاده شده پس نشانه ی ربط دادن بَر کلماتِ دیگرِ جمله و معنی و مفهومی نسبت به آن است و یا گاه کلمه ای میانِ جمله مانندِ ((فَعَلَ)) است پس به سببِ وجودِ این نشانه ها به کلماتِ دیگرِ جمله مرتبط است و گاه ساکن بَر آن است (( فَعَل)) که گاهاً نشانه ی مطلق بودن و قطعیت را نمایان میگرداند .
ای جمیع ها و طوائف و ملت ها اگر ظلم و ستم و ناحقی را بَر خویش بسیار میبینید ، بدانید که هر حدود این ظلم ها بیشتر است پس بیشتر به وجودِ جمیعِ اعضاءِ مجموعه و عموم ، جهت مقابله و رفعِ این لازم پس یادآور گَردید که اولین قدم دانایی و آگاهیِ عمومی و ارتباط و پیوند میانِ اعضاءِ است و عدمِ حضورِ متخصصانِ اهلِ حَق و عالم و دانشمند ، شما را بَر سرانجامی میرساند که چیزی مَگَر تکرار تلخی نیست و علم و دانش و تخصص که راهگشای مُشکلات است نزدِ عموم است پس بَر بهره مندیِ زودگُذر اکتفا نداشته باشید و خوشا بَر آنان که نیکتر را تصدیق نمودند .