با یاد و تمنای یاری از پروردگار و تمامِ اهل درستی و نیکی و حق و عدالت با عقاید و آیین های گوناگون

روش ها و اصول پایه ای و موارد مهم و ابتدایی به زبان عامیانه ( Podcast متن صوتی )

عنوان متن : اصول و طریق های مبنایِ بنیان

اصل ابتدایی : برای عضویت و یا همکاری و همراهی ، عقاید و باور های فرد مطرح نیست و اعضاء و همراهان به عنوان رهبر و متخصص و استاد و یا محصل و پیرو به میزانِ ثمرات مفیدی که برای دیگران و مجموعه به ارمغان می آورند ، برایش امتیاز ها و اعتبارات اخذ میگردد که استفاده از این امتیازات به شکلِ مالی ، فقط یکی از روش هایی است که موردِ بهره بری واقع میشود .

نکته ی بسیار مهم که در ابتدا لازم به ذکر میدانمش این است که این اصول و طریق ها در عینِ حال که گاهاً ساده بنظر میرسد نه فقط در راستایِ این جریان اصل هایی بسیار بسیار مهم و تاثیرگذار محسوب میشوند بلکه در تمامیِ مواجه ها و رفتار های روزمره دارایِ اهمیتِ بسیاری میباشند و یادآور میشوم اینان اصول و طریق هایی نوین محسوب میگردند که در ساختار هایِ دیگر یا مشاهده نشدند و یا بسیار اندک و محدود و کم استفاده بوده اند و وجودِ این اصول و طریق های مهم ، چونانکه همراهِ پرشمار اصل ها و اساس ها و طریق های دیگر باشند ، ساختاری کامل را تشکیل میدهد .

طریق یکم ؛ تاثیرگذاری و مواجه بر مبنای اصل تشویق و تحریض است . همانا تاثیرگذاری میان موجودات که صاحب اندیشه هستند به طریق هایی گوناگون شکل میگیرد ، تحریض طریقی است که به واسطه ی تعریف و ایجاد شناخت در اذهان ، منجر به تاثیرگذاری تصمیم گیری ایشان میشود البته صحیح و مناسب و نا صحیح بودن مطرح نیست و قطعاً مقصود تاثیری صحیح و مناسب است . (( تحریض ؛ برانگیختن ، تشویق ، ترغیب ))

طریق دوم ؛ نظر و مواجه بر دیگری بر مبنایی که نسبتِ به اعمالِ صحیح و مناسبِ هر فرد و شخص اندازه گیری و امتیازاتی برایش و نسبتِ به اعمالِ ناصحیح و نامناسبِ آن فرد و شخص نیز کثر امتیاز و جریمه ای است . بنابراین این اصل و طریقِ حدودی در قالب این جریان بنیان و طرح ها اینچونین مورد استفاده است که افراد و اشخاص و گروه هایِ عضو این بنیان و جریان چونانکه نسبت به تمامیِ اصول و قواعد موافق نباشند ، این مانعِ عضویت و یا همکاری ایشان نمیگردد و در کل عضویت و همراهی در این سامانه برای همه آزاد است .
 توضیح و تبصره : چونانکه فرد ، شخص یا گروهی نسبت به چندین مواردِ در رابطه با جریانی موافق باشد و نسبت به مواردی موافق نباشد ، امکانِ عضویت و همکاری را برایش مهیا میگرداند .

طریق سوم ؛ برای صاحبانِ طرح و ایده و سرمایه و مهارت که حمایت و اعتباراتِ لازم برایشان فراهم نیست و یا هنگامی که از این افراد و اشخاصِ صاحبِ اینچونان توانمندی ها و امکانات شکایتی باشد که مانعِ در راستایِ موافقت و مساعدت نسبت به طرح ها و ایده های ایشان و یا استفاده از سرمایه و مهارت های ایشان باشد ، به واسطه ی ضمانتِ جوانبِ معتبر میتوان موجب راهگشایی برای ایشان گردید .
طریق چهارم ؛ اعطاِ بخشی از ثمراتِ علمیِ حاصل آمده از پیِ فعالیت و مهارت ها و فنون و تجریبات و کشفیات در زمینه های گوناگون که موجبِ افزایش سطوحِ شناخت های صحیح و متناسب برای همگان میگردد و لازم به ذکر است که این سامانه ی متعلق به عموم بستری بسیار متناسب است تا بتوان به طریقه ی مناسب این مهم را که موجب رشد مجموعه ها میگردد را برجای آورد .

طریق پنجم ؛ مشخص شدنِ دستمزد بر مبنای درصد و نه فقط محدود به حقوقی ثابت که از مهمترین خاصیت های این اصل و طریق میتوان به این اشاره داشت که افراد و اشخاص در مجموعه هایی که مهارت ها و استعداد هایِ بیشتری داشته باشند ، به همان حدود برایشان دستمزدی بیشتر باشد .        

طریق ششم ؛ فرض است که ده حزب و جریان ، بَر مبنایِ طرح هایی کامل و متفاوت با هم فعال باشند ، مثال ده دولت را درنظر داشته باشید که ساختارِ هر کدام با دیگری متفاوت باشد و مثال فردی در زمینه ی صنعتی عضوِ جریانی است و در زمینه ای دیگر عضوِ جریانی دیگر و همانندِ آزادی بیان ، امکانِ آزادی احزاب و انتخاب آزاد به سببِ عضویت در بخشی از جریان ها و حزب های گوناگون نیز مهیا باشد .    
توضیح و تبصره ؛ چونانکه برای مجموعه ای متشکل از چندین جریانِ مجزا و مستقل و متفاوت ، مواردی به عنوان مثال رفاه و آسایش ، بر اساسِ شمارشِ آراءِ موافقِ میانِ یکایکِ اعضاء ، به عنوان هدفِ صحیح و ارجح معیین و مشخص گردد ، یکایکِ شماری که نسبت به آن موضوع آراءِ موافق داشته باشند تشکیل دهنده ی جریانی مجزا میشوند که به واسطه ی سامانه ها نسبت به این ارجحیت جاری میگردد .    

طریق هفتم ؛ ارزش گذاری ثمراتِ حاصل آمده ی مفید از پیِ فعالیت ها بر اساسِ شاخصه هایی غیر از ارزشِ پولی و به طرزی که فعالیت های اشخاص برایشان غیر از اینکه درآمد مالی داشته باشد ، اعتبارات و امتیاز هایی دیگر نیز برای ایشان به ارمغان آورد تا از آن هم بهره مند گردند .

طریق هشتم ؛ ارزش گذاری محصول ها بر مبنای خاصیت و فواید آن نسبت به محیط . به عنوان مثال سرزمینی پهناور را در نظر داشته باشید که تمامِ آن محدوده قیمت آب یکسان باشد و اما به این طریق میتوان قیمت و بهایِ هر نوع محصول و ثمره ی فعالیت و از جمله فعالیت های خدماتی را متناسبِ محیط های گونانگون معیین و مشخص داشت .
توضیح و کاربرد ؛ به عنوان مثال در محیطی آب نوشیدنی واجب و ارجحترین محصولِ مورد نیاز است پس در آن محیط قیمتِ آب بسیار پایین تعیین میگردد و بیشترین امتیازات برای ایشان است که با تولید و فراهم آوردنِ آن محصول بتوانند نیازِ واجب و ارجحِ محیطی را برطرف سازند .

کلام انتهایی ؛ بنده لازمه ی اجرای ابتداییِ یکایکِ این موارد را که مبانی و اصل هایِ مهم در راستایِ پدید آمدنِ تمدن هایی نوین و موجب تغیرات و تحولاتی وسیع بر سبکِ زندگی وایجادِ رفاه و آسایش میگردد میدانمش ، چونانکه بسترِ شبکه ای و سامانه هایِ این جریان که در رابطه با اهمیت و خاصیت ها و تفاوت ها و مزیت ها و الزامش ، توضیحاتی مطرح شده و مفصلتر نیز منتشر میشود فراهم نباشد ، اینان را نشدنی و یا بسیار بسیار سخت میدانم بنابراین در ابتدا تأکید مینمایم که گسترش اعضاءِ فعال این سامانه و تبلیغ در این خصوص را بسیار مهم و دارایِ ارجحیت است .