با یاد و تمنای یاری از پروردگار و تمام اهل درستی و نیکی و حق و عدالت با عقاید و آیین های گوناگون

« ثبت شناخت هایِ مبنایی درونی و تابوی بیان روان مشکلات و راه حل ها و رعایت شعاعر و اصلاح »

خیلی ها هستن مسائل و موضوعاتی مهم رو عمیقاً درک میکنن و از درون همیشه مملو از شناختند و نسبت به هر مسئله یه راه حل صحیح سراغ دارن . هم برای خودمون و هم برای مجموعه این نکته ی مهمی محسوب میشه که ما شناختهای درونیم رو ثبت کنیمو به اصلاح از درون ذهنمون روی کاغذ بیاریمشون البته من منظورم این نیست هر موضوعی به ذهنمون رسید رو بنویسیمو منتشر کنیم و رعایت شعاعر خیلی مهمه ولی اغلب موضوعاتی که به اکثریت مرتبطه مطرح شدنش تو اوضاع مناسب و مساعد راحتره ‌.

نکته های مهم ؛ 

« یافتن و مطرح شدن اصول مبنایی نسبت به هر مضمون »

سعی کنیم در ابتدا که فعالیت های محتوایی داریم ، به عنوان کاتب ، رهبر ، مشاور و محتوا نویس که هستیم اول به اصول و مبانی توجه کنیم . این یک نقطه ی عطو خیلی مهم محسوب میشه که مطلب ما در عین حال که به کلیت و یکایک زوایا عمیقاً توجه داره ، اصول و مبانی مرتبط هم درونش مطرح بشه . به عنوان مثال اگر درباره ی کسب و کار موضوعی خاص مطرح میشه ما اصولی مبنایی رو در نظر بگیریم . اصلاً برای چی کار میکنیم ؟ برای ایجاد کسب و کار اول به درآمد توجه کنیم یا اینکه فعالیت ما قراره چه سود و منفعتی برای مجموعه داشته باشه . با توجه به همین اصل ساده مطلب ما می‌تونه ارزش و تفاوت خیلی زیادی داشته باشه چراکه اگر فقط به صرف درآمد داشتن کاری رو راه بندازیم بنظرم محدوده نسبت به اینکه بسنجیم کسب و کارمون قراره چه فایده ای برای مجموعه داشته باشه و حالا که وسیعتر نگاه میکنیم پس سراغ کاری میریم که قراره بیشترین فایده رو داشته باشه و چون بیشترین خاصیت و منفعت رو برای دیگران به ارمغان بیاریم بیشترین سود نصیب خودمون میشه . اینجا ما خاصیت مطرح شدن اصول مبنایی موضوعی رو میتونیم درک کنیم که به عنوان مثال موضوع اصلی اینه که باید کسبوکارای زیادی داشته باشیم تا مجموعه و خودمون موفق باشیم و در حین بحث درباره این موضوع اصول مهم و پایه ای هم مطرح میشه که به چه حدوده متفاوت و تاثیرگذارتر واقع میشه و ما با رعایت این اصول حرفه ای میشیم .

« توجه به بی قیمت بودنِ محتوا »

یک نکته ی دیگه اینه که ما اگر قادر به تولید محتوا هستیم بدونیم از مهمترین و گرونترین محصولات دنیا همین محتواست . توجه کنید یه رئیس جمهور ، استاد دانشگاه ، فیلسوف دانشمند عالِم و رهبر به چه واسطه ای میتونن محبوبیت زیادی داشته باشن ؟ قطعاً کلام و حدودِ تاثیرش تو مسیر درستی هست که باعث اون محبوبیت میشه . بنابراین ارزش و قیمتِ این محصولی روکه میتونیم کنیم رو بدونیم .

« ترس از نوشتن و انتشار »

همیشه در ابتدا گفتارمون قوی و ممتاز و نافذ نیست و وقتی زمان میگذره و برمیگردیم به مطالب گذشتمون نگاه میکنیم خیلی مواقع بنظرمون خوب نمیان ولی اینا نباید موجب بشه نگران باشیمو ننویسیم حتی اگر کارای انتشاری هم انجام ندیم نوشتن و ثبت اونچیزی که تو ذهنمونه خیلی خیلی مهمه که نه تنها ارزشمندی و خاصیت خودمون بهمون ثابت میشه بلکه رشد پیدا می‌کنه و میتونیم برای انتشار مطالب خودمونو معرفی نکنیم .

« مسئله نگرانی از انتشار محتوا ، تابوی آزادی بیان و شعاعر »

توجه کنید ابتدایی ترین قدم تو مسیر رفع مشکلات بزرگ به همین بیانات و راهنمایی و مباحثه برمیگرده با این حال ما گاهی نگران این هستیم که اگر یه موضوعی رو مطرح کنیم برامون مشکل ساز بشه که در انتهای این مطلب در موردش بحث میشه تا اون تابوی آزادی بیان از بین بره ولی یک موقع هست هیچکی کارمون نداره ولی موضوعات و مسائلی هستن که اصلاً نباید منتشر بشه ، بخصوص بشکل عمومی من برای اون مورد اول که تابوی مهمی هست راهکار دارم ولی در خصوص مورد دوم که رعایت شعاعر هستو در کل ما هر هر نیتی یه وقتایی در مورد یه موضوعاتی نباید چه تو محول های شخصی چه عمومی بیانی داشته باشیم ، حقیقتاً من راهکاری ندارن غیر از اینکه یه بستر مناسب براش تهیه بشه و موضوع بسیار وسیعی هست که جای بحث بسیار داره .

« رفع تابوی آزادی بیان به واسطه ی گسترش »

در نظر بگیریم توی یک شهر فقط یک نفر هست که کار محتوایی انجام میده و شاید خیلی ها باهاش موافق باشن ولی وقتی براش مشکلی پیش بیاد چی ؟ حالا ما می‌خوایم برگردیم به قبل از اینکه براش مشکلی پیش بیاد و ازش پیشگیری کنیمو تابوی آزادی بیان رو هم از بین ببریم و با یک تیر دو نشون بزنیم و اینکه چطوری ، سادست باید فعالیت ها افزایش پیدا کنه اگر تو یک محله ده نفر فعالیت میکنن بشه هزار نفر و بعید می‌دونم کار سختی باشه که در روز اگر نوشتن و انتشار که کار بسیار ساده ای رو بلدیم از پس این کار بر نیایم و اینجوری قهرمان هامون هم حمایت میشن و مشکلات بزرگ مجموعه رو میتونیم رفع کنیم .

« نخبگان غافل از خویش و عدم باور صحیح نسبت به خویشتن »

باید یادآور بشم که گاهی دلیل تو چشم بودن و جلب توجه بخاطر خوب و خاص و استثنایی بودنه ولی همونطور که گاهی این برعکس جلوه می‌کنه ، اون فردِ لایق هم گاهی شعاعر ( شعاعر ؛ برگرفته از مفهومِ شعور و مرتبط به سنجیدن و رعایت باید ها و نباید ) رو رعایت نمیکنه و در کل هرچی موضوعی حساستر باشه قطعاً لازمش سنجیدن بیشتریه نکته ی دیگه اینکه بستر رسانه هایی ارتباطی که قصد ایجادش رو داریم به دلیل ساختار نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌تونه بسیار بسیار مناسب باشه تا موضوعات گوناگون بسیار ساده مطرح بشه و این تابویِ آزادی بیان به شکلی متعال که موجب مشکل نشه برطرف بشه ولی تا موقعی که نتونستم رسانه ی مذکور رو راه‌اندازی کنیم کلی بستر ها هستن که میتونین راحت توشون محتواهای نوشتاری و صوتی منتشر کنیم .