با یاد و تمنای یاری از پروردگار و تمام اهل درستی و نیکی و حق و عدالت با عقاید و آیین های گوناگون 

« تشریح ساده ی چرخه ی نیک و بد زندگی و سرنوشت » 

زندگی رو میشه به بی شمار لحظات تقسیم کرد که دائماً ما سره یک دوراهی هستیم که یکی خوبو دیگری بد . توی یکایک این لحظات که ما قرار میگیریم صاحب یه حدودی دانایی و یه حدودی توانایی هستیم و همین لحظه به لحظه هاست که ما سرنوشتمون رو برای آینده تعیین میکنیم .

با استناد به معروف ترین کتب تاریخی که بسیار به فلسفه و محکمات خلقت مرتبطه ما توی یکایک این لحظات اگر مواجه ای نیک داشته باشیم ، سرنوشتی به نیکی برامون تعیین میشه و اگر مواجه ای نادرست داشته باشیم ، به هر نحو برامون سرنوشتی ناخوشایند تعیین میشه ، مگر اینکه بخشیده بشیم که روش نمیشه حساب کرد . توی آیین های گوناگون این مقوله رو به عنواوینی گوناگون میشناسن که از معروفترینهاشو به نام کارما می‌شناسیم .

ولی برای اینکه ما بتونیم تو اون لحظه مواجه ای صحیح داشته باشیم یه استراتژی خیلی خیلی مهم در حین سادگی هست که تو هر لحظه سعی کنیم بهترین باشیمو کار درست و احسن رو انجام بدیم و از پی جمع شدن کردار نیکمون دائماً برامون خوبی بوجود بیاد ، همون‌طور که اگر خلاف این باشه برامون مشکل و سختی ایجاد میشه . یه نکته ی طلایی هم هست که هر کدوم از اعمال ناصحیح ما به هر نوعی که باشه به بدی های دیگه مرتبط میشه و خوبیامون هم همینطور . به عنوان مثال اگر ما برای شخصی یه پیشه و کاری دستو پا کنیم ، یه نوع مشکل دیگه ای که خودمون داریم رفع میشه و یا اگر این لطف رو نسبت به خودمون داشته باشیم و به خودمون یک نوعی خوبی داشته باشیم باز هم تو مسیری که یه مشکلی رفع بشه قدم گذاشتیم و برعکسش هم دقیقاً همینه که اگر به دیگری به نوعی بدی کنیم ، مثلاً حقشو نا حق کنیم به نوعی دیگه برای خودمون مشکل ایجاد میشه و نسبت به خودمون هم همینطوره که ما وقتی یه خطایی رو نسبت به وجود خودمون انجام میدیم اون خطا به هر شکلی باشه موجبِ گرایش و ضعفمون میشه که نسبت به انجام اشتباهات دیگه هم سست باشیم . یه مثال معروفی هست که خطا مثل بچه های شیطان میمونه و وقتی ما یکیشون رو درون وجودمون راه میدیم ، راه برای ورود بقیشون با سرشت های مختلف باز میشه و قطعاً بالعکس هم همینه .

اینکه ما توی یکایک این لحظات سرنوشت ساز در طول زندگی قصد داریم کار درست رو انجام بدیم یک موضوعه و اینکه چطور میتونیم تشخیص بدیم چه کاری برای ما درست و مناسبه و اینکه توان و امکانات لازم رو برای انجامش فراهم داشته باشیم یک مسئله ی بسیار مهم دیگست بنابراین هم به دلیل تشخیص مسائل گوناگون و هم برای اینکه امکان و لازمه هارو به سببِ انجامش فراهم کنیم به یه بستر مناسب احتیاج داریم که بنده رسانه های ارتباطیِ این جریان رو از مهمترین موارد می‌دونم .

در مطالب دیگر در رابطه با شک به قانون عدالت خلقت متونی منتشر شده .