با یاد و تمنای یاری از پروردگار و تمام اهل درستی و نیکی و حق و عدالت با عقاید و آیین های گوناگون 

« گره ی جنگ جهانی ، بهره‌مندیِ از دارایی های زمینی و سفر به آسمان ها »
جنگ های جهانی می‌تونه از یه جرقه شروع بشه و قطعاً دلایل زیادی باعثش میشه و یک موضوع مهم تو این باب اینه که چطور جنگ و ویرانی رو به صلح و سازندگی تبدیل کنیم و مانع ایجادش باشیم ولی یک نکته ی خیلی مهم هم اینه که چطور این گره ی بزرگ رو باز کنیم ؟
بهره‌مندی از دارایی و امکاناتی که روی زمین فراهمه مسئله ی خیلی مهمیه که عدم امکان استفاده ازش می‌تونه موجب جنگ و افزایش جنگ بشه ولی یه موضوع که بهش کمتر توجه میشه اینه که سفر به آسمانها ، فتح سیارات دیگه که پر از منابعه و افزایش رقابت تو این زمینه چه ارتباطی به جنگ داره ؟
در نظر بگیرید صد نفر تو یک محیط بسته مثل یک جزیره با امکاناتی خیلی اندک زندگی کنن . قطعاً یه مدتی به فکر خونه و سرپناه ساختن ، تهیه غذا ، دوست شدن با همو حتی تفریح می افتن و اینارو انجام میدن . مدتی میگذره و بچه هاشون بدنیا میان و بزرگ میشنو به همین روال ادامه پیدا می‌کنه تا جایی که کم کم دیگه جا و منابع کافی برای اینکه همه رفاه و آسایش و استقلال داشته نیست . اینجا یا شروع میکنن به اینکه با هم بجنگن و هم دیگه رو حذف کنن و یا نه با هم تو مسیر فتحِ جزیره های دیگه رقابت کنن و اینها خیلی خیلی با هم متفاوته . بنابراین دلیل خیلی جنگها ، گره های بزرگ سیاسی ، رکود های اقتصادی بزرگ که جهان رو تحت تأثیر خودش قرار میده محدودیته ، حالا چه برسه که از همون منابع موجود تو اون جزیره هم نشه استفاده کرد و هر طایفه بخواد اونارو برای خاندان خودش حفظ کنه ! 
حرف من این نیست که این جنگا قطعی بخاطر این دلیل اتفاق می افته ولی باور دارم می‌تونه گره گشا باشه .