با یاد و تمنای یاری از پروردگار و تمام اهل درستی و نیکی و حق و عدالت با عقاید و آیین های گوناگون 

« فلسفه ی ازدواج و روابط حرفه ای »

« درک وسیع و کافی از مقوله ی ازدواج و رابطه ی حرفه ای »

بنظرم اشخاصی اطرافمون هستن که درکِ گسترده و کافی نسبت به ازدواج ندارن و فلسفه و وسعتش رو نمی‌دونن و نگاهشون خیلی محدوده که مبنی بر اون عمل میکنن و رابطه و زندگیشون مطابق همون شکل میگیره . ازدواج بین دو نفر تنها هم خونه شدن ، بچه داشتن ، مسافرت رفتن و تنها نبودن نیست ؛ ازدواج اگر مهمترین اتفاق و رابطه در طول زندگی بشر نباشه از مهمترین هاشه . تعامل تو زمینه ی کاری و فعالیت های گوناگون ، هدفهای بزرگ داشتن و حرکت تو مسیرش ، تحقیق و تحصیل تو زمینه های گوناگون ، رقابت های مهم و خیلی موضوعات دیگه هستن که مهمترین هاش می‌تونه با همسر انسان باشه ولی متأسفانه چون اینهارو در نظر نداشته باشیم ، رابطه به شکلی محدود ایجاد میشه و خسته کننده میشه و فقط یه تعدادی کارای تکراری میشه تنها تفریح و لذتِ این رابطه که مشکلات بسیار زیادی رو بدنبالش پدید میاره و حتی اگر موجب جدایی نشه ، زندگیِ به نحو احسن رو نمیشه تجربه کرد .

« پادشاهی و تاریخ »

ازدواج هایی از زمان گذشته تا به امروز متداول بوده که با نام های گوناگونی شناخته میشه ولی در کل توی خیلی از پادشاهی های بزرگ مثل مقاطعی بلند مدت در زمان فرمانروایی فرعون ها اصلاً ازدواجِی که تا آخر عمر باشه مرسوم نبوده مگر برای بزرگان و شماری از ثروتمندا و اهل علم .

« به بلوغ رسیدن برای ازدواج را محدود نبینیم »

به عنوان مثال شخصی که به جایی میرسه که از دروغ گفتن نفرت داره و دروغ نمیگه چون احساس میکنه دروغ نشونه ی ضعفشه و یه جورایی به زانو در اومده ، گویی قدرتو هیبتش حتی اگر فقط خودش بدونه که دروغ گفته از بین رفته که مجبور و ناچار به دروغ شده پس پیرویِ این کاریی که خطا باشه انجام نمیده . به کِردارِش مسلطه و میدونه حتی عصبانیتش به دیگری و یا از پی مشکلات می‌تونه موجب ناراحتی همسرش بشه . شجاعت و شهامت و استقامت لازم برای سختی کشیدن و جنگیدن رو داره ، بخصوص آقایان . مجبورش نکردن برای همسرش کار و تلاش کنه ، با شوقو ذوق حاظره حتی زندگیش رو برای اون طرف فدا کنه و برای ازخودگذشتگی ، تحملِ سختی های گوناگون ، صبر و شکیبایی ، سازگاری و مطابق مِیل دیگری رفتار کردن و چالش های گوناگون خودش رو آماده کرده و به دفعات خودش رو محک زده و بهش ثابت شده می‌تونه اینجوری باشه و قطعاً اینها یه سری بیشتر به آقایان و یا بانوان مربوطه و قطعاً رابطه ی خوب رابطه ای که این صفات و رفتار احسن دو طرفست . 

خیلی موارد دیگه هست از جمله دارایی و اصلاً میشه گفت درسته انسان با ازدواج به کمال و رستگاری میرسه ولی قبل از اون هم باید به نوعی بلوغ و پختگیِ خاص و به نقطه‌ای که شایستگیش رو تصدیق کنه برسه .

« مهمترین ویژگی و وفاداری »

خیلی وقایع می‌تونه این اتفاقِ بسیار خوشایند رو به رنج آور ترین اتفاق در طول زندگی تبدیل کنه و اون عدم وفاداریه و یکی از راها برای محک زدن اینه که شخص خودش رو امتحان کنه و ببینه میتونه وفادار باشه یا نه بنابراین غیر از موارد فوق که بیانگرِ به بلوغ رسیدن شخصه چندین ماه و حتی چندین سال قبل از ازدواج از تمام تمایلاتی که تنها با همسرش می‌تونه داشته باشه بگذره حتی از یه دوستیه ساده و گپ و گفت هایی که احساسات درونشه .

مطلب مرتبط