با یاد و تمنای یاری از یگانه پروردگار بی‌همتا و (صمد) و تمام اهل درستی و نیکی و حق و عدالت با عقاید و آیین های گوناگون 

تغییر عادات سخت تو زندگی و روش ایمن شدن 

یه چیزایی هست که از ترکشون عاجزیم مثل سیگار کشیدن ، یا پراکندگی و عدمِ تمرکز ذهنی و در کل هر مقوله ای که گویی زورمون نمی‌رسه ترکش کنیم پس دو راهکار مهم رو یادآور میشم ؛ 

اینکه بتونیم از جوانب دیگه بریم سراغ رفع مشکل یه روش بسیار مهم و زیرکانست ، مثلاً وقتی نمی‌تونیم سیگار رو ترک کنیم ، شروع میکنیم به جنگ بر علیه خودمون و این به تنهایی موجب کلافگی و حتی بدتر شدن اوضاع میشه ولی اگر بشکل غیر مستقیم مواجه داشته باشیم کاملاً بهش غالب میشیم . مثل رژیم غذایی ، ورزش و بسیاری رفتارهای دیگه که نه فقط باعث میشه دیگه تمایلی نداشته باشیم که اون عادت رو تکرار کنیم و دلمون نمیاد انجامش بدیم بلکه در واقع این وجودمونه که پی در پی به جایگزین های مناسبی عادت میکنه و با اونها اقناع میشه . 

نکته‌ی بعدی دوری از محیط و اوضاعیِ که موجب گرایش به انجام عادتی میشه که قصد داریم ازش پرهیز کنیم ، مثلاً اگر سیگار میکشیم عیب نداره ولی دیگه سیگار تو جیبمون نداشته باشیم ، اگر افکار مکرر آزارمون میده بریم تو محیطی که دیگه اندیشه های مکرر نیاد سراغمون و یا با چیزی خنثاش کنیم ، مثلاً کتاب صوتی در زمینه ای که بهش علاقه مندیم . قطعاً در این این مسیر گاها باید ارادمون رو هم به چالش بگیریم و البته که نباید خیلی به خودمون سخت بگیریم و یا ساده انگار باشیم . 

در نهایت اینکه عقیده ای هست که میگه اتفاقاً باید انقدر قوی باشیم که همه چیز در اختیارمون باشه ولی خودمون به اندازه و درستی رفتار کنیم ! این درسته شکی نیست ولی فراموش نکنیم که مواردی رو که یادآور شدیم موجب میشه وجودمون قدرتمند بشه و سپس مقاومت برامون آسون و بدیهی میشه .